Ο Τραυλισμός και τα χαρακτηριστικά του
4 Μαρτίου, 2024Η σχέση του παιδιού με το γονέα
11 Απριλίου, 2024Περίπατοι σε πάρκα ή σε γήπεδα, επισκέψεις σε μουσεία, δραστηριότητες σε γήπεδα, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, μονοήμερες, τριήμερες, πενταήμερες. Οι εκδρομές αποτελούν βασικό κομμάτι του σχολικού πλαισίου και φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με νέα ενδιαφέροντα καθώς και την κοινωνική τους πλευρά.
Όσον αφορά τη λειτουργία του σχολείου, είναι σημαντικό να διοργανώνει συχνά εκπαιδευτικές εκδρομές κοντά στα ενδιαφέροντα και την ηλικία των παιδιών. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί μάλιστα με τη συνεισφορά των παιδιών, που σημαίνει ερωτήσεις, εκθέσεις, κουίζ, προτάσεις προορισμών, ανοιχτή συζήτηση στην τάξη, ώστε η επιλογή να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και να συνδυάζει ψυχαγωγία με μάθηση.
Από την πλευρά της η οικογένεια είναι ωραίο να στηρίζει τέτοιες δράσεις, άρα και να επιτρέπει στα παιδιά να παίρνουν μέρος σε τέτοιες εκδρομές, ενισχύοντας την αλληλεπίδρασή τους με τους συμμαθητές τους και σε νέα περιβάλλοντα. Πηγαίνοντας προς την εφηβεία η ανάγκη των παιδιών να βρίσκονται με τους συνομηλίκους και να είναι μέλη της ομάδας τους μεγαλώνει ακόμη περισσότερο. Η αγωνία και οι φόβοι για την ασφάλεια τους με την πρόσθετη οικονομική δυσκολία που έρχονται αντιμέτωπες οι οικογένειες, αποτελούν τους μεγαλύτερους ανασταλτικούς παράγοντες. Φυσικά οι δυσκολίες είναι υπαρκτές και κατανοητές. Εκεί είναι που κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία σχολείου και γονέων, ώστε να υπάρχει όσο το δυνατόν περισσότερη εμπιστοσύνη μεταξύ τους αλλά και δράσεις που να συνδράμουν στην οικονομική υποστήριξη των μαθητών που θέλουν να συμμετέχουν, αλλά δεν μπορούν.
Σε κάθε περίπτωση, οι εκδρομές είναι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση, σύνδεση, εξάσκηση κοινωνικών δεξιοτήτων και απόκτηση συναισθηματικής πληρότητας για τα παιδιά.
Βίκυ Κακουριώτη Ψυχολόγος